ქართული თარგმანები ისე წარმოგვიჩენენ ამ მუხლს რომ ღმერთი მოვიდა თითქოს ხორცში ანუ ესეიგი იესო ღმერთი იყო.მაგრამ ეს ყველასთვის ცნობილი გაყალბებული მუხლია. აქ ღმერთი"კიარ უნდა ეწეროს, არამედ"ის"ან"ვინც"
რადგანბერძნულში გამოყენებულია მიმართებითი ნაცვალსახელი Oს", და არა"თეოს".. ამ მუხლს არავინ იყენებს უკვე, ვინც თეოლოგიაში ოდნავ ჩახედულია.. სინაისკოდექსში“ 1-ლიტიმოთეს 3:16-ში იესოს შესახებ წერია: „ისგამოჩნდა ხორცში“. ასევე ვატიკანის კოდექსში რომლებიც ყველაზე უძველესი მთლიანი ბიბლიის ხელნაწერებია აგრეთვე სირიული ფეშიტა
რადგანბერძნულში გამოყენებულია მიმართებითი ნაცვალსახელი Oს", და არა"თეოს".. ამ მუხლს არავინ იყენებს უკვე, ვინც თეოლოგიაში ოდნავ ჩახედულია.. სინაისკოდექსში“ 1-ლიტიმოთეს 3:16-ში იესოს შესახებ წერია: „ისგამოჩნდა ხორცში“. ასევე ვატიკანის კოდექსში რომლებიც ყველაზე უძველესი მთლიანი ბიბლიის ხელნაწერებია აგრეთვე სირიული ფეშიტა
და რატო უნდა ვენდოთ საპატრიარქოს თარგმანს და არა სინას კოდექსს რომელიც არარი ორიგინალი მარა ყველაზე ძველი მთლიანი ახალი აღთქმის კრებულია?და როცა უძველესი ნაწყვეტები ჩნდება უკვე იმის მიხედვით სწორდება ტექსტი რომ ახლოს იყოს ორიგინალთან. ასეთი ნაწყვეტი კი რომელიც წინააღმდეგობაში იქნებოდა მოწმეებისეულ თარგმანთან ამ მუხლზე არარსებობს
ამრიგად 1ტიმოთე3:16-ით ტყუილად ცდილობენ რამე დაამტკიცონ.
იესოს და მოციქულებს ნამდვილად რომ არ უთქვამთ ის ფრაზები, იქნა ხელით ჩამატებული დოგმატების დასამტკიცებლად...
და მაინც ურხცვად ტოვებენ ქართულ ბიბლიაში,ამ მუხლის დამახინჯებულ ნაწილს
ასევე ვიცით რომ მეორე მეოთხე საუკუნეებში მწვავე დებატები იმართებოდა ეკლესიის წიაღში იესოს ღმერთობას თან დაკავშირებით და არცერთი ციტატა არმოუყვანიათ სამების მომხრეებს ამ მუხლიდან. რაც იმის ნათელი დასტურია რომ ეს მუხლი ჩამატებულ იქნა შემდგომ საუკუნეებში ბიბლიის წერის დასრულებიდან დიდი ხნის შემდგომ.და რაც იმას აჩვენებს რომ სამების მომხრეები არგუმენტების მწვავე დეფიციტს განიცდიან
(აქ შეიძლება შემოგვედაონ აბა იმათმა რატო არმჩაამატესო?და იმიტომ არიყო ჩამატებული იმდროს და ვერმოიყვანდნენ შესაბამისად ციტატადაც რომ არქონდათ ამის ბერკეტებიდა გავლენა მანამდე სანამ კონსტანტინემ არაღიარა ისინი სახელმწიფო რელიგიად და მერე დაიწყო უპრეცედენტო გაყალბებები მსგავსი ადგილებისა რასაც ფაქტებიც ადასტურებს.და რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია მაშინ არქონდათ სამების დოგმა ოფიციალურად დამტკიცებული ვიდრე კონსტანტინემ არ აიძულათ.და ყველა ხერხით არდაიწყეს მისი დაცვა.და რომ მანამ არიყო მერე კი გვხვდება საღი ლოგიკა რას გვკარნახობს ეს საღი გონების მკითხველისთვის მიმინდია)ამრიგად ნათელია რომ იესოს ღმერთობის მტკიცებისას ზუსტად ამ მუხლს მოიტანდნენ მტკიცებად რომ წერებულიყო ისევე მოიყვანდნენ ამას როგორც ახლანდელი სამებისტები აკეთებენ
ასერო ღმერთი გამოჩნდა ხორცში არასწორია.თუ ღმერთი გამოჩნდა ხორცში მაშინ ღმერთი შეწირულა ღმერთი კიდე უკვდავია. და თუ ღმერთი არ შეწირულა ღვთაებრივი არც არაფერი შეწირულა. და როგორ გწამთ რო ღმერთი ეწირება ჩვენთვის? თანაც არა მთლიანი ღმერთი არამედ მესამედი?
აქ წერია ამ მუხლში დავაკვირდეთ ღვთისმოსაობის საიდუმლო დიდიაო ღვთის ერთგულების .და იესომ დაამტკიცა ღვთის ერთგულება რო ვამოცდდებს გაუძლო ასერო ღმერთი თავის თავს ვერ უერთგულებდა ღმერთი თავისი თავის მოსავი ვერ იქნება..ასერო იესო ამ მუხლის თანახმად არც თარგმნის მხრივ რდა არც ლოგიკის არაა ღმერთი ხორციელად
მაშ რა არის ღვთისადმი ერთგულების წმინდა საიდუმლო?
. მას შემდეგ, რაც სატანამ გაილაშქრა ღვთის უზენაესობის წინააღმდეგ და ეჭვქვეშ დააყენა ადამიანის ერთგულება, საუკუნეების განმავლობაში საიდუმლოდ რჩებოდა, შეეძლო თუ არა ადამიანს სრულყოფილად დამორჩილებოდა იეჰოვას უზენაეს მმართველობას. ამ საიდუმლოს ნათელი იესომ მოჰფინა იმით, რომ სიკვდილამდე ღვთისადმი სრულყოფილ ერთგულებას ავლენდა.
დიახ, იესომ სიკვდილამდე ურყევი ერთგულებით საბოლოო პასუხი გასცა სატანის გამოწვევას.
უამრავი თარგმანი თარგმნის სწორად ამ მუხლლს ქართული საპატრიარქოს გამოცემისგან განსხვავებით: გამოვლინდა ხორცში ..." - NASB . Cf. ASV; RSV; NRSV; NAB; JB; NJB; NIV; NEB; REB; ESV; დუაი-რიჰესი; TEV; CEV; BBE; NLV; Holman NT; ISV NT; Weymouth; მოფატტი; და ა.შ.
აქ კი სინაის კოდექსის ბმული სადაც ესმუხლია მოცემული და ადასტურებს ახალი ქვეყნიერების თარგმანის კეთილსინდისიერებას და სისწორეს.
http://www.codexsinaiticus.org/en/manuscript.aspx?book=47&chapter=3&lid=en&side=r&zoomSlider=0
No comments:
Post a Comment